4x Social media trends voor 2017

2016 bracht grote ontwikkelingen met zich mee op het gebied van social media. Ontwikkelingen gaan zo snel dat bedrijven amper de tijd hebben om na te denken of een trend überhaupt wel bij het bedrijf past. Maar sommige trends zijn voor ieder bedrijf belangrijk om over na te denken en eventueel in te zetten op social media. Wij geven je vier adviezen voor 2017:

Retargeting
Retargeting is ideaal om mensen die al geïnteresseerd zijn in je product of dienst nogmaals te bereiken. In 2016 werd het dan ook veel toegepast door bedrijven om een gerichtere doelgroep te bereiken. En ook in 2017 zal retargeting populair blijven. Maar wij adviseren om er voorzichtig mee te zijn. Slechte retargeting zorgt namelijk voor irritaties bij je doelgroep en kan averechts werken.

Influencers
De populariteit van bloggers en vloggers was in 2016 niet te missen. Overal doken ze op en ieder merk werkte opeens samen met minstens één influencer. Wij adviseren bedrijven om ook in 2017 te blijven werken met influencers, maar er moet een duidelijke focus komen op niches en kwaliteit. Daarbij komt dat er meer professionaliteit en geloofwaardigheid van de influencer wordt verwacht. Alleen een groot bereik is niet genoeg. Een influencer moet passen bij de merkwaarden en het beste is voor beide partijen als de influencer onderdeel is van een campagne voor langere tijd.

Mobile first
We maken met z’n allen steeds meer gebruik van mobiele apparaten. Dat betekent dat er dus ook steeds meer e-mails, websites en reclames worden bekeken via een smartphone of tablet. Wij adviseren om hier als bedrijf zijnde zo goed mogelijk op in te spelen. En dat kan door mobile first te denken: zorgen dat er een optimale mobiele weergave is bij campagnes, mailings en websites.

(Live) Videocontent
In 2016 zorgde Instagram ervoor dat gebruikers video’s konden uploaden van 60 seconden in plaats van 15 seconden. Daarnaast lanceerde Facebook dit jaar Facebook Live: de mogelijkheid om live video’s te streamen. De reden voor het ontwikkelen van deze functies? Simpelweg omdat gebruikers steeds meer tijd besteden aan het kijken van video’s. Video’s blijven langer in het hoofd hangen en mensen kijken nu eenmaal liever video’s dan dat ze tekst lezen. Wij adviseren bedrijven dan ook om na te denken hoe zij videocontent in de marketingstrategie kunnen verwerken. En bij heel interessante gebeurtenissen misschien zelfs over te gaan op live video.



English

Wij plaatsen cookies, onder andere om onze website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en bezoekers relevante advertenties te tonen. Door gebruik te blijven maken van onze website of door op "OK" te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Voor meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze cookieverklaring. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten