7 vragen aan: Timon

  1. Wie ben je?

Ik ben Timon Damen, 34 jaar, woonachtig in Amsterdam en ik kom oorspronkelijk uit Haarlem. Verder ben ik vader van een dochter, “Maxe”” die nu bijna twee jaar is.

  1. Wat is je functie en wat houdt het in?

Mijn functie is die van Digitaal Media/Performance Strateeg. Als strateeg sla je een brug tussen de adverteerder en creatie/projectmanagement. Ik ben verantwoordelijk voor het opstellen van media en performance strategieën, de te varen koers en bijsturing van deze strategieën.

  1. Wat heb je hier voor gedaan?

Na twee jaar rechten te hebben gestudeerd heb ik de studie commerciële economie afgemaakt in Leiden. Tijdens mij studie heb ik twee jaar ervaring opgedaan bij reclamebureau’s als Publicis in Achtung! Waarbij ik mij bij die laatste als junior strateeg sterk aangetrokken voelde om definitief bij een digitaal bureau te gaan werken. Vervolgens heb ik zes jaar ervaring opgedaan in programmatic display & media buying, zowel op account, strategie, als sales.

  1. Waarom heb je voor MediaScience gekozen?

Wat me erg aansprak was dat de functie goed aansluit bij mijn verleden. Daarnaast is MediaScience een bureau dat voortdurend vooroploopt in de markt betreft het bedenken en uitvoeren van innovatie concepten. De combinatie data & creatie is onderscheidend in de bureauwereld en sprak mij daarom sterk aan.

  1. Wat is volgens jou de meest opvallende ontwikkeling binnen de branche?

In het verleden had segmentatie een veel kleinere rol en werd dit vaak gebaseerd op algemenere demografische gegevens. Tegenwoordig kan door steeds geavanceerdere segmentatiemogelijkheden (nieuwe techniek & tooling) steeds specifieker getarget worden en wordt de segmentatie meer en meer gebaseerd op daadwerkelijk (online) gedrag van consumenten.

  1. Welke kansen zie jij voor jezelf en voor MediaScience?

Ik hoop mezelf bij MediaScience in de breedte te kunnen ontwikkelen over meerdere kanalen,  MediaScience is een bedrijf dat een groot deel van het marketingproces binnen huis houdt. Het is deze veelzijdigheid waar ik van hoop te leren. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat ik vanuit mijn specialistische kennis op het gebied van programmatic display & media buying een interessante expertise meebreng in bepaalde adverteerders vraagstukken.

  1. Wat verwachten mensen niet van jou?

Mensen verwachten niet dat ik houd van back-to-basic kamperen. Dus niet op een camping in een caravan, maar echt in de natuur. Daarnaast hou ik ook heel erg van kickboksen.



English

Wij plaatsen cookies, onder andere om onze website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en bezoekers relevante advertenties te tonen. Door gebruik te blijven maken van onze website of door op "OK" te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Voor meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze cookieverklaring. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten