De highlights van ’s werelds grootste digitale beurs DmExco

Afgelopen week vond in Keulen de 6e editie plaats van DmExo, de grootste digitale beurs ter wereld. Met meer dan 800 standhouders en 470 internationale sprekers is het dé place to be voor iedere online marketeer. MediaScience maakte een selectie van enkele hot topics.

Highlights
Natuurlijk kwamen er talloze interessante onderwerpen voorbij op deze onnavolgbare beurs over de digitale markt. Toch slaagde we erin om enkele ontwikkelingen eruit te lichten:

Adobe presenteerde voorafgaand aan de opening van de beurs een rapport genaamd ‘Digital Transformation in Duitsland’. De belangrijkste boodschap uit het rapport is dat de digitale transformatie meer vraagt dan het aan elkaar breien van digitale innovatie. De onderlinge samenhang en structuur, voortkomend uit een interactie strategie is hierbij de essentie. Binnen organisatie hebben afdelingen diverse belangen die zeer uiteenlopend kunnen zijn. Adobe adviseert iemand aan te stellen die verantwoordelijk is voor digitale innovatie, een Chief Transformation Officer (CTO).

Manfred Kluge (OMD) gaf vast een voorschot op de resultaten uit een groot onderzoek naar programmatic buying. Hoogtepunt is de verwachting dat in 2016 30% van de Europese displaymarkt programmatic wordt ingekocht. In 2020 zal alle media voor programmatic geschikt zijn. Het gevolg voor mediabureaus is de verschuiving van inkoop naar strategie. Programmatic buying groeit explosief verder. Een onderzoek van IAB Europe laat zien dat de Europese programmatic markt gegroeid is met 111%, van €0,98bn in 2012 naar €2,08bn in 2013.

Ook Google Duitsland kwam aan het woord en gaf een kijkje in de ontwikkelingen van Google. Naast zaken als Google Glass en de zelfrijdende auto, is ook Search aan het veranderen. Voice Search is in ontwikkeling, vooral gericht op mobiel gebruik. Philipp Justus, directeur Google Duitsland, vertelt dat het de bedoeling is om Search en mobiel verder te integreren met locatie gebaseerde diensten. De smartphone moet hét apparaat worden dat antwoord geeft op al je vragen. Sta je voor een gebouw? Google vertelt je wanneer het is gebouwd. Sta je voor een winkel, dan geeft Google je de openingstijden.

Organisaties en structuren moeten transformeren, ze moeten zo goed mogelijk worden ingericht voor digitale toepassingen. De organisatie moeten als één geheel werken, aangezien ze door de consument ook zo gezien worden. De digitale revolutie is voorbij, we bevinden ons nu in de digitale evolutie. Organisaties zijn momenteel heel sterk in het bespelen van de afzonderlijke digitale instrumenten, denk aan SEO, SEA, Analytics, CRM, en display. Het is nu belangrijk om al deze instrumenten op elkaar af te stemmen, zodat ze een orkest vormen. Organisaties die hierin slagen creëren grootste meerwaarde voor klanten.

We hebben nog nooit toegang gehad tot zoveel data. De uitdaging voor veel bedrijven? De data verwerken en integreren in analyses, communicatie en acties. Technologie en mensen staan hierbij centraal. Programmatic buying laat het toe om talloze beslissingen te nemen in slechts één seconde. De technologie laat toe om data te verzamelen, maar het effectief inzetten om meerwaarde te bieden blijft een uitdaging.

Reserveer vast voor 2015!

Deze onderwerpen zorgden voor inspirerende en interessante debatten tussen diverse leiders en online experts van grote bedrijven, zoals Adobe, Amazon, Facebook, Google en Yahoo. Voor ons waren het twee leerrijke dagen waarbij de onderwerpen ‘audience buying’ en ‘big data’ domineerden. Je ziet een duidelijke trend waar iedereen momenteel mee bezig is. Dit maakte de beurs tot een absolute aanrader.

Zet de 7e editie van DmExco op 16 en 17 september 2015 maar vast in je agenda!



English

Wij plaatsen cookies, onder andere om onze website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en bezoekers relevante advertenties te tonen. Door gebruik te blijven maken van onze website of door op "OK" te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Voor meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze cookieverklaring. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten