Digital Marketing Live 2014

De derde editie van het event Digital Marketing Live vond dit jaar plaats op woensdag 21 mei 2014. Op het uitverkochte event in de Beurs van Berlage hoorden honderden geïnteresseerden alles over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing, online advertising en interactive media. Ook MediaScience was erbij!

Veel aandacht ging naar de ontwikkelingen op het gebied van mobile en digital advertising. Binnen digital advertising was programmatic trading een drukbezocht onderdeel tijdens het event. Vragen die werden beantwoord waren onder andere: ‘welke mogelijkheden biedt programmatic trading binnen digital advertising en welke kansen worden gecreëerd?’

Zoals Özür Yasar van Marktplaats Zakelijk benadrukt: ‘de analist van nu, is de marketeer van de toekomst’. De verschillende presentaties komen veelal uit op hetzelfde feit; data is goud. Uit een analyse van TNS NIPO in samenwerking met Wakoopa blijkt dat de helft van de privétijd van consumenten wordt besteed aan schermtijd. Naast televisie is de digitale Nederlander ongeveer twee uur per dag online. Kunst is om de consument in deze tijd op het juist moment via het juiste device aan te spreken. Mobiel gebruik is binnen advertising sterk in ontwikkeling, maar belangrijk is om desktop niet te vergeten in de strategie. Nog steeds vindt de helft van het internetgedrag plaats op desktop, waarbij vooral online shoppen populair is. Mobiel vervult in het online shoppen meer de oriëntatie functie, waarna de aankoop vaak op desktop plaatsvindt.

Door programmatic trading wordt display advertising weer relevant gemaakt. De verwachting is dat display advertising de komende 10 jaar boven search uit groeit. De kracht van data maakt het mogelijk het optimale pad naar conversie uit te stippelen. Door de combinatie van verschillende devices, wordt de consument op ieder moment met gerichte impressies benaderd afgestemd op de fase van het koopproces; van oriëntatie tot actie. MediaScience benut de ontwikkelingen op het gebied van programmatic trading om nog meer kansen te creëren voor adverteerders. Hierdoor kan de consument op ieder moment en ieder locatie bereikt worden met passende uitingen; onderweg via mobiel en radio, thuis via desktop en tv. De volgende stap is het kruisen van de verschillende devices voor een optimale strategie.

Geïnteresseerd in online marketing, -advertising en media? Neem contact op voor een persoonlijk advies.



English

Wij plaatsen cookies, onder andere om onze website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en bezoekers relevante advertenties te tonen. Door gebruik te blijven maken van onze website of door op "OK" te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Voor meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze cookieverklaring. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten