Simon Aurik en René Zeedijk over vijf jaar MediaScience

MediaScience bestaat vijf jaar! MediaScience heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Nederlands MediaNieuws spreekt met de oprichters Simon Aurik en René Zeedijk.

Wat was de aanleiding om MediaScience op te richten?
Wij zagen dat steeds meer adverteerders interesse hadden in de mogelijkheden van realtime bidding, maar ook worstelden met de vraag hoe en waar zij moesten beginnen. In die periode waren er met name partijen actief met een technische oplossing en niet met een dienstverlenende oplossing. Daarom zijn wij dit schitterende bedrijf begonnen.

Wat is het grootste verschil tussen MediaScience vijf jaar geleden en MediaScience vandaag?
Vijf jaar geleden waren wij een zogeheten trading desk, een bedrijf gespecialiseerd in realtime inkoop van display. Tegenwoordig zijn wij gespecialiseerd in live marketing als digitaal marketing bureau.

Wat was de grootste uitdaging in de afgelopen vijf jaar?
Het bedrijf gecontroleerd laten groeien. Je krijgt te maken met zowel tegenvallers en meevallers. Dit heeft altijd invloed op de organisatie en met name dus op alle collega’s die zich elke dag enorm inzetten voor de relaties van MediaScience.

Waar hebben jullie spijt van?
We hebben in het begin te lang gewerkt voor andere bureaus. Dit zorgde ervoor dat je minder duidelijk je propositie kenbaar maakte bij adverteerders. Dit is pas 2 jaar later gebeurd.

Waar halen jullie energie uit?
Als collega’s een mooie presentatie, afspraak of evaluatie hebben gehad en je van onze relaties een positieve terugkoppeling krijgt. Dit kregen we vorige week nog tijdens het Grote Marketing Congres. Dan hoor je weer hoeveel we zijn verbeterd en gegroeid ten opzichte van een jaar geleden.

Waar zijn jullie trots op?
Waar we nu staan met MediaScience. Echt fantastisch om te zien hoe we voorop lopen in de markt en een mooie propositie aanbieden die volledig aansluit bij de huidige vraag van veel adverteerders.

Welke belangrijke ontwikkelingen kende het vakgebied de afgelopen vijf jaar?
Technologie is de laatste jaren versneld doorgedrongen in de markt. Partijen die eerder duidelijke kaders hadden, zijn steeds meer gaan verbreden in andere segmenten. Door de razendsnelle ontwikkelingen is het voor de adverteerder steeds moeilijker om te zien welke richting zij moet kiezen. En daarnaast zien wij media en creatie nu echt samenkomen.

Hoe zien jullie MediaScience over vijf jaar?
Nog steeds voorop lopend in de markt van live marketing. Maar dan ook nog veel meer betrokken bij het toepassen van data van zowel klant als leveranciers. Maar nu is het eerst tijd voor champagne. Proost!



English