Social update bij MediaScience tijdens MediaSession

Afgelopen donderdag konden adverteerders van MediaScience hun kennis verbreden op het gebied van Social Advertising. Tijdens de Media Session op 15 januari jl. waren de twee grote social media platforms Twitter en LinkedIn aanwezig om meer te vertellen over de mogelijkheden op het gebied marketing en programmatic trading.

 

De Media Session werd door de aanwezige adverteerders als zeer nuttig ervaren. Vragen als ‘Welke online adverteermogelijkheden zijn mogelijk?’ en ‘Hoe bereik ik mijn doelgroep?’ kwamen aan bod bij beide partijen. Daarnaast vertelde Brian Dors, Social Expert MediaScience, over de trends die we dit jaar gaan zien op het gebied van social media. Na de inspirerende sessie werd tijdens de nieuwjaarsborrel geproost op een goed en succesvol 2015.

 

#SuccesopTwitter

Door middel van een aantrekkelijke presentatie liet Cédric Brunnings (Twitter) de kracht en het bereik van Twitter zien. De kracht van Twitter ligt volgens Cédric vooral in goede content. Het grondbeginsel van marketing is dus eigenlijk nog steeds belangrijk. Echter, we zijn nu in staat om de content ook aan de juiste persoon, op het juiste moment te tonen.

Belangrijk binnen een goede content strategie is het plannen van verwachte content en voorbereiden op het onverwachte. Vaak is het mogelijk om vooraf al belangrijke momenten in te plannen om met marketing op in te spelen. Soms gebeuren daarentegen ook onverwachte zaken waar je met goede content mooi op in kunt spelen. Denk bij Twitter aan het gebruik van hasttags die trending topic zijn.

LinkedIn Advertising

Pieter Bos (LinkedIn) trapte zijn presentatie af met een overzicht van de meest invloedrijke en populaire personen op LinkedIn onder de aanwezigen. Ook LinkedIn is een platform waarbij relevante content centraal staat. Het is wellicht niet het eerste platform waar je aan denkt, maar LinkedIn biedt veel mogelijkheden om de doelgroep heel gericht te bereiken en de interactie aan te gaan. Binnen de B2B markt gebruikt 91% van de marketeers LinkedIn om content te delen.

Door de uitgebreide profielen biedt LinkedIn een uitgebreid scala aan targetmogelijkheden. Naast demografische gegevens, zijn ook gegevens mogelijkheden als functie, branche, en interessegebieden. LinkedIn wordt veel gebruikt voor het verspreiden en vergaren van kennis via bijvoorbeeld whitepapers. Daarnaast biedt het een uitstekend platform om te bouwen aan een professionele reputatie.

Social Media Trends 2015

Natuurlijk mocht onze eigen social expert, Brian Dors, niet ontbreken tijdens de kennissessie. Volgens Brian gaat adverteren via social media in 2015 een nog belangrijkere rol innemen. Maar hoe pak je dit aan? “Jaarplannen en langdurige projecten krijgen een andere rol. In een campagne staan snelle herhalingen en reageren op veranderingen meer centraal”, aldus Dors. Het gaat om de juiste boodschap op het juiste moment. Inspelen op actualiteit. Verder gaat video aan populariteit winnen.

Al met al was het een zeer inspirerende middag, wat veel handvaten heeft geboden om aan de slag te gaan met een succesvolle social media strategie.



English