The Playgrounds Experience

Afgelopen week vond het internationale event op het gebied van digital arts plaats, namelijk de Playgrounds Festival. Eén van het leukste en creatieve event op het gebied van creatie! MediaScience was erbij en geeft jou een stukje inzicht in de wereld van concept en creatie.

Playgrounds Festival laat ieder jaar weer de uiterste mogelijkheden zien van wat er op technisch en creatief gebied mogelijk is. Als designer een must om hierbij aanwezig te zijn! MediaScience volgt innovaties op de voet en pakt iedere mogelijkheid om een stap voorwaarts te doen.

De ultieme mix in creatie en technologie
Dit jaar stond vooral in het teken van het uiterste zoeken in technische mogelijkheden. Creaties gaan tegenwoordig veel verder dan alleen een mooi design en animatie. De beleving krijgt een steeds belangrijkere rol in het geheel. De ultieme mix voor een succesvolle strategie bestaat niet alleen uit data of dynamische creaties. De ultieme mix wordt gevormd door één concept over alle media heen, en een nauwe samenwerking tussen data-analisten, mediaspecialisten en creatieven die gebruikmaken van de beste technologieën.

Think out-of-the-box
Een goede tip dat werd meegegeven is om twee keer per jaar intern met het team een eigen campagne op te zetten. Denk aan het creëren van een interactieve creatie, of het opzetten van een innovatieve strategie. Door op deze momenten met het team te brainstormen en te testen in nieuwe mogelijkheden, blijft het team gemotiveerd en worden vaak de mooiste creaties ontwikkeld. Op zulke momenten spelen “regels” waaraan gehouden moet worden geen rol en kan volledig out-of-the-box gedacht worden.

Wat we komend jaar kunnen verwachten? De digitale wereld en de beleving wordt steeds meer samengetrokken en liggen in een verlengde van elkaar. Het overbrengen van de emotie binnen een strategie is cruciaal, zowel in beeld als in digitale kanalen.

image4



English