Terwijl heel reclame-Nederland met een rosé in de hand aan het netwerken is, laven de creatieven van MediaScience zich in het Palais aan de inspiratie van internationale reclame-goden. Dit is ons dagelijkse blog over wat er op het grote podium gebeurt:

Highlights dinsdag 20 juni

Wie is er bang voor Artificial Intelligence? 

Nou ook in de creatieve industrie zijn er genoeg doemdenkers die bang zijn dat het einde van copywriters en art directors nadert. Design Agency Fjord probeert de gemoederen wat te kalmeren door aan te tonen dat AI nu nog redelijk zwart/wit is in haar antwoorden. Ai is dus nog heel rechtlijnig. Terwijl wij in de creatieve sector onszelf juist uitdagen de gebaande paden te verlaten. Als aanvulling is AI wel goud waard. Mens en AI zijn sterk als team. In de medische wereld bleek dat AI heel bruikbaar is bij het spotten van kanker bij patienten. In 92% van de gevallen was AI accuraat. De artsen zelfs waren in 96,5% van de gevallen juist. Maar samen kwamen ze tot 99,5%! Dus ook voor de creatieve sector zou teamen met AI een hele spannende optie kunnen zijn.

Augmented reality: het gaat echt gebeuren

Het gonst door de gangen van het Palais: 2019 wordt het jaar van de augmented reality. Aumented Reality is al jaren het digitale talent dat op doorbreken staat, maar als het erop aan komt toch weer op de bank belandt. Maar dat is voorbij. Het gaat echt gebeuren. Zo vertelde het grote Saatchi dat ze een AR-app hebben ontwikkeld waarmee ze wereldwijd hun 80.000 creatieven kunnen laten samenwerken op verschillende projecten. De grootste benefit die Saatchi hieruit haalde was dat het met name goed werkte om verschillende disciplines bij elkaar te brengen en te laten samenwerken. Mmmm verschillende disciplines die samen werken om briljant campagnes te ontwikkelen, klinkt herkenbaar:)

Lekker spelen met je innerlijke kind

De creatieven onder ons worden op het grote podium uitgedaagd om vooral contact te maken met hun kleine zelf. In ‘Think like a Todler’ worden creatieven aagesproord om regelmatig even alle kaders van een briefing los te laten en met de onbevangenheid van een kind de problematiek te lijf te gaan. De nieuwe invulling van work hard, play hard.

David Droga praat geen poep

Reclame-icoon en geestelijk vader van Droga5 besteeg maandag al het podium en daar had hij een duidelijke boodschap voor alle sponsoren van het festival. Met name de sponsoren die met grote steigerdoeken de straten van Cannes ‘bevuilen’. Die zijn irritant. Die zijn lelijk. Ze communiceren niet anders dan het feit dat je als merk erbij bent. Is dat relevant? Volgens Droga niet. Gevalletje communicatie maakt meer kapot dan je lief is.

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close