Terwijl heel reclame-Nederland met een rosé in de hand aan het netwerken is, laven de creatieven van MediaScience zich in het Palais aan de inspiratie van internationale reclame-goden. Dit is ons dagelijkse blog over wat er op het grote podium gebeurt:

Highlights woensdag 21 juni

Een grapje mag altijd
Tijdens de presentatie van WARC werd gezocht naar het antwoord op de vraag ‘Has advertising lost his sense of humor?’ Duidelijk is dat merken (en de mens in het algemeen) steeds meer op zoek zijn naar nut en toegevoegde waarde van eigenlijk alles. Daarbij verliezen we misschien wel steeds meer de kracht van humor uit het oog. Terwijl humor de beste manier is om met mensen te kunnen verbinden.

Een mooi voorbeeld was een van de winnaars van vorig jaar, Pedigree. Want Pedigree pakte in deze campagne twee ‘zware’ onderwerpen, namelijk: honden in het asiel, die zonder adoptie uiteindelijk zullen moeten inslapen & ouders die in een zwart gat vallen als hun kids uit huis gaan. Zij kozen voor humor i.p.v. een zwaarmoedige campagne.

Creativiteit/communicatie is geen uithangbord
In de presentatie van RG/A werd de nadruk gelegd op het belang van samenwerken tussen klant en bureau. Het gaat niet alleen meer om een campagne die aan de buitenkant als uithangbord gebruikt wordt. In het hele proces van eerste interesse tot aankoop tot servicing kan creativiteit meerwaarde bieden. Volgens RG/A zou het bureau vaker als consultant bij de klant intern aanwezig moeten zijn om bij deze processen te kunnen helpen.

Sneller graag
Tijdens de presentatie van RG/a en niet alleen daar, werd de nadruk gelegd op de snelheid die in marketing is gekomen. En dan bedoelen we niet de speedboten en Ferrari’s hier in Cannes.

Het gaat om het snel te kunnen schakelen als merk en bureau in communicatie. Kansen zien in een campagne en in een dag i.p.v. een week of maand te kunnen schakelen is de nieuwe standaard. Alle bureau’s en klanten die daar niet op ingesteld zijn missen de boot.

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close