Terwijl heel reclame-Nederland met een rosé in de hand aan het netwerken is, laven de creatieven van MediaScience zich in het Palais aan de inspiratie van internationale reclame-goden. Dit is ons dagelijkse blog over wat er op het grote podium gebeurt:

Highlights donderdag 22 juni

Echt?!
Tijdens de presentatie van Chuck Porter (CP+B) over de gepolariseerde maatschappij was het voor niet Amerikanen soms moeilijk bijhouden met de kloof tussen Republikeinen en Democraten als uitgangspunt, maar het inzicht dat hier naar voren kwam was, feiten! Met alle data die we nu voor handen hebben is het antwoord tegen polarisatie volgens Kurt Anderson (auteur, ondernemer en radio host) de waarheid vertellen. Als merk moet je de waarheid vertellen!

Later op de dag kwam dit de waarheid nog een keer bij een presentatie van Amazon. Die deden een test met briefings aangevuld met uit AI ontdekte harde feiten (de waarheid) de traditionele briefing. De output van creatieve teams op de briefing vol met feiten scoorde stukken hoger. Give me the freedom of a tight brief is dus misschien wel relevanter dan ooit.

Vergeet trends
Terwijl aan de andere kant van het Palais een seminar bezig is over nieuwe inzichten verklaard Julia Izmalkowa (Humanologist en oprichter van het eerste bureau dat zich specialiseert in de psychologie van leugens voor business en marketing) dat we absoluut niet moeten kijken naar trend reports. Izmalkowa ziet het als de valkuil voor ‘middle of the road’ campagnes. Kijk zelf je doelgroep in de ogen aan en zie zelf wat ze beweegd. Alleen dan kun je echt vanuit hun leefwereld denken. N=1

Vergeet cases
De angst voor hetzelfde doen als iedereen komt niet alleen terug bij Izmalkowa. Ook tijdens de Seminar van MDC pleit voormalig creatief directeur van Amazon, Anthony Reeves ervoor om vooral niet naar de cases in Cannes te kijken. Focus je niet te veel op het werk, maar op de consument is zijn advies. Dat is waar de nieuwe inzichten liggen om volgend jaar te winnen in Cannes. De cases zijn een mooi bewijs van het verleden…Een gedurfde uitspraak slechts 1,5 uur voor de award ceremonie van die vanavond.

Hoe klinken koekjes en hoe klinkt een dakraam?
Voice komt eraan. Hoe wel we AI/VR nog aan het ontdekken staan voelt iedereen dat voice misschien nog wel een groter impact gaat hebben. In 2020 zal de helft van alle zoekopdrachten in Voice zijn.

Reeves vroeg de zaal daarom of iemand al eens nagedacht had over de stem van zijn merk. En daarbij bedoelde hij niet de Voice Over bij de campagne. Hoe gaat de stem van jouw merk klinken als je straks een zoekopdracht doet? Het is wachten op de eeste styleguides van merken met een hoofdstuk VOICE!

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close