Kinderen spelen in meerdere opzichten een belangrijke rol in de nieuwe campagne voor Kidsweek.

Kidsweek is dé Kinderkrant van Nederland. Waar ouders blij zijn dat de krant bewust content schrijft die geschikt is voor kinderen en het begrijpend lezen ondersteund, zijn kinderen vooral benieuwd naar wat voor leuks het hen te bieden heeft.

In de nieuwe back-to-school campagne laat Kidsweek aan kinderen zien dat het lezen van jouw eigen krant handige voordelen kan opleveren. De campagne trapt af met een commercial die reeds op televisie te zien is.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Naast deze eerste awareness-laag, richt de campagne zich in de conversie-laag in eerste instantie ook tot kinderen. Niet om hen een abonnement te verkopen, maar om ze de content van Kidsweek te laten ervaren. Bij de start van het schooljaar wordt dit gedaan door de krant in een oplage van 350.000 stuks onder 3.500 basisscholen te verspreiden, maar ook online richt de campagne zich specifiek op de content.

Uit de data-analyse die MediaScience voorafgaand aan de campagne heeft gedaan bleek namelijk dat er een duidelijk verband zit tussen enerzijds de bezoekers van de website (specifieke content voor kinderen) en anderzijds de conversie naar abonnementen afgesloten door de ouders. Vanuit dit inzicht is er in de conversie-campagne voor een nieuwe aanpak gekozen waarin de content van Kidsweek leidend is.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Kinderen in de leeftijd 7-12 jaar gebruiken grotendeels het device van hun ouders. Hierdoor identificeren we ouders van kinderen in deze leeftijdscategorie. Hiermee bouwen kinderen die kidsweek.nl bezoeken een database op met een geverifieerde doelgroep van ouders/verzorgers (zonder waste) voor de campagne.

De commercial is te zien bij de NPO rond uitzendingen van ZAPP en op Nickelodeon.
Online loopt de campagne o.a. op YouTube, Facebook, Instagram en Google.

Credits:
Klant: Young & Connected (Kidsweek)
Verantwoordelijk bij klant: Floor Denekamp, Tineke van Bakel
Creatie: MediaScience
Media: MediaScience
Director: Nicolaas Kroone
DOP: Wouter Boes
VFX: Rolf van Slooten + Hylke Banga
Grading: Bart Voorsluis
Producer: Mitchell R. Duffree
Sound: LAB3

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close