In Marketing Report ontvangen presentator Peter Wybenga (creative marketeer en mede-eigenaar bij Media Meetings & Magazines) en sidekick Bas Vlugt (oprichter van Nederlands MediaNetwerk) bepalende spelers uit de wereld van de marketingcommunicatie. Ze gaan in gesprek over innovaties en trends in media, creatie en data. Deze week spraken ze met

Ana Hendriques

Ana Henriques is een marketeer met een rijk cv, waarop mooie merken staan als T-Mobile, KPN, Coca-Cola, Heineken en Sanoma/SBS. Momenteel werkt ze als Manager Branding & Campaign voor de merken TUI en Kras. We spraken haar over de even leuke als uitdagende reisbranche.

“Onderscheidend vermogen is vaak heel moeilijk, omdat consumenten vaak hetzelfde willen. Ze willen een mooi blauw strand, of een hele mooie rimboereis. Dus je kunt met fotografie wel wat doen, maar uiteindelijk blijft Cuba Cuba en Havana Havana. Wat je wel kunt doen, is op productniveau je differentiatie zoeken. Wij hebben veel producten, rondreizen, cruises, je kunt met ons vliegen, maar we hebben ook eigen hotels en -ketens en concepten, waar we sportiviteit en goed eten extra aandacht geven.”

Rianne Govers

Rianne Govers werkt bij Anheuser-Busch InBev als Senior Brand Manager Hertog Jan. Ze kwam met een mooie actuele aanleiding naar de radiostudio. Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Rutte was tijdens de World Beer Awards verkozen tot het beste bier ter wereld.

Rianne Govers: “We hebben deze serie bier in maart gelanceerd, het is een schaars en gewild product dat in enkele weken was uitverkocht. We hadden ongeveer tienduizend flessen per variant.”

Het bier heeft een lange aanloop gehad. “Grand Prestige is het kroonjuweel van onze collectie. Vier jaar geleden zijn we gaan kijken of we bier konden laten rijpen op vat in plaats van op fles. In 2019 deden we dit voor de derde keer. We willen de absolute bierkenner behagen en de kwaliteit die daarvan afstraalt heeft ook een effect op de rest van onze bieren.”

Rianne Govers vertelt verder onder meer over de marketing, de samenwerking met jeneverproducent Rutte en nog veel meer.

Joppe Andriessen

Joppe Andriessen: “Ik denk nog wel terug aan mijn tijd bij de reclamebureaus. Ik heb genoeg ideeën bedacht waarvan ik zelf ervan overtuigd was dat ik de wereld ging veroveren en dat het supergoed was. Ik wist natuurlijk wel wat het productiebudget was van wat ik al mocht besteden als creatief. Als je dan weet dat er een veelvoud van in media wordt gestopt, dan zijn dat geen bedragen waarvoor je alleen op onderbuikgevoel iets over de schutting moet gooien en maar hopen dat het werkt. Op het moment dat de campagne ging draaien kreeg je als creatief geen feedback over hoe het liep. Ik weet nu precies hoe een campagne draait, 24/7.”

.

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close