We schudden de markt wakker met een simpele boodschap: Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Uit onderzoek onder 500 mkb’ers en zzp’ers, blijkt dat ondernemers niet veel begrijpen van hosting en de techniek hierachter. Hosting wordt gezien als een technische aangelegenheid (80%), waar het merendeel geen tijd aan wil besteden. Veel ondernemers zijn echter dagelijks afhankelijk van hosting. Als er zich een probleem voordoet, is de wens dat dit snel en efficiënt wordt opgelost.

Niet de technologie, maar juist service blijkt de doorslaggevende factor als het gaat om de keuze voor een hostingprovider (95%). Terwijl de branche nog veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties, zetten wij samen met Hostnet de markt op scherp met een nieuwe campagne: Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Afgelopen week startte een OOH-teasercampagne langs de snelwegen in de randstad. Vanaf afgelopen maandag is de campagne gestart op radio, online en OOH.

We bevestigen met een eerlijk verhaal de ondernemer in zijn perceptie dat het technologische aanbod overal hetzelfde is. We brengen eigenlijk een simpele boodschap, maar toch was er geen aanbieder die dit claimde. Een stoere keuze van Hostnet.
De radiocampagne wordt de komende zes weken uitgezonden bij radiozender BNR Nieuwsradio, in het hart van de zakelijke doelgroep.  Met de claim ‘Hosting is overal hetzelfde’ willen we de markt wakker schudden. Vanaf maandag 21 oktober krijgt de campagne een verdieping en staat de filosofie van Hostnet rondom service centraal. Op die manier zetten we samen een heel volwassen en onderscheidend geluid in de markt.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Hostnet ziet de uitkomsten van het kwantitatieve onderzoek als bevestiging en extra zet in de rug: “Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit dit onderzoek dat het ontzorgen nog belangrijker is dan wij dachten; het blijkt voor klanten zelfs van doorslaggevend belang. Voor ons reden om dit dan ook, als enige in de markt, vanaf nu groots te communiceren”, aldus Willem Jan Rutgers, Business Manager bij Hostnet.
Credits:
Klant: Hostnet
Verantwoordelijk bij klant: Willen-Jan Rutgers, Camiel Cornelissen
Creatie: MediaScience
Media: MediaScience
Soundstudio: EarForce

We gebruiken op dit moment maar 1 type cookies op deze website. Die zijn functioneel en dienen om ons websiteverkeer te analyseren. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig voor jou geanonimiseerd. Je gegevens worden dus niet gebruikt voor advertenties of door gegeven aan derden. Privacybeleid

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close